Mikhail Palinchak (UA) | Ατομική
Gallery
Mikhail Palinchak (UA)
Ο Mikhail Palinchak γεννήθηκε το 1985 στο Uzhgorod της Ουκρανίας μέσα σε οικογένεια φωτογράφων. Ξεκίνησε να ασχολείται με τη φωτογραφία το 2008 και από το 2012 είναι μέλος της ομάδας Ουκρανική Φωτογραφική Εναλλακτική (UPHA). Έχει συμμετάσχει σε μεγάλο αριθμό εκθέσεων σε διάφορες χώρες: Ουκρανία, Ιταλία, Μεγ. Βρετανία, Σερβία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, ΠΓΔΜ, Σλοβενία, Ολλανδία, ΗΠΑ, Πολωνία, Γεωργία και Ρωσία. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός του βρίσκεται η τεκμηριωτική φύση της φωτογραφίας. Ζει και εργάζεται στο Κίεβο.
Πληροφορίες
- Διάρκεια: 27/09 – 22/11/2018
- Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη 10:00-22:00, Παρασκευή 10:00-19:00, Σάββατο 10:00-18:00, Κυριακή 11:00-15:00
- Εγκαίνια: 27/09/2018, 20:30
- Χώρος: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Ο Mikhail Palinchak εργάζεται εδώ και αρκετά χρόνια ως διαπιστευμένος φωτοδημοσιογράφος στο γραφείο του Προέδρου της Δημοκρατίας της Ουκρανίας. Ακολουθώντας τον Πρόεδρο σε επίσημες αποστολές στις συνόδους κορυφής διεθνών οργανισμών όπως το ΝΑΤΟ, η ΕΕ ή τα Ηνωμένα Έθνη, βρέθηκε συχνά στις εγκαταστάσεις όπου παίρνονται σημαντικές αποφάσεις για την ειρήνη, το μέλλον και την ευημερία μικρών και μεγάλων κρατών.
Στο περιθώριο αυτών των επίσημων αποστολών άρχισε να παρατηρεί πιο προσεκτικά το περιβάλλον γύρω του. εντυπωσιάστηκε από τον βαθμό στον οποίο αυτοί οι χώροι εργασίας, παρότι άρτια οργανωμένοι, δείχνουν εφήμεροι, χαρακτηρίζονται από μια στεγνή αισθητική λειτουργικότητας, είναι σύγχρονοι με έναν μάλλον αδιάφορο, γραφειοκρατικό τρόπο που θυμίζει πολυκατάστημα μαζικής επίπλωσης. Ξεκίνησε να τραβά φωτογραφίες από τις πάντα ανακαινισμένες και συχνά βραχύβιες υποδομές, με την ελάχιστη διακόσμηση και την πλήρη απουσία φυσικού φωτός, αναδεικνύοντας τα σαλονάκια αναμονής, τα κερματισμένα σώματα αξιωματούχων με τα ατσαλάκωτα κοστούμια, τις μισόκλειστες πόρτες, τις σκιές των σωμάτων που υπαινίσσονται ένα παρασκήνιο μακριά από τα φλας των επίσημων χειραψιών και των συνεντεύξεων τύπου, τις σημαίες και τα φυτά εσωτερικού χώρου, τη σκηνοθετημένη διάταξη της επίσημης φωτογράφησης με τα ονόματα των κρατών στη μοκέτα.
Ως προνομιακός θεατής χώρων στους οποίους η πρόσβαση για τους πολίτες απαγορεύεται αυστηρά, ο Palinchak συλλαμβάνει ευφυώς, σε φωτογραφίες επιτηδευμένα απλές, την αμηχανία ανάμεσα στην επίσημη συνθήκη και την τεχνητή ατμόσφαιρα. Ίσως επίσης το βλέμμα του να οπλίζεται κάπως από το χάσμα ανάμεσα στις μεγάλες συνήθως προσδοκίες και τα μικρά συχνά αποτελέσματα σε τέτοιες συνόδους.
Ηρακλής Παπαϊωάννου